FAQ – Veelgestelde vragen
Reisrewards
-
Wat is de Reisrewards app?
Reisrewards is er voor iedere reizigers in Nederland die graag duurzamer, gezonder of slimmer reist. Een handige, gratis app die jou helpt en uitdaagt met verschillende challenges. De app registreert je activiteiten en beloont deze met punten, vouchers of medailles. Hiermee kom je in aanmerking voor leuke prijzen, kortingen, goodies of lever je een bijdrage aan het goede doel. Naast individuele uitdagingen hebben we ook nog speciale uitdagingen voor werkgevers en groepen. Dit wordt op maat ingericht met doelstellingen en beloningen naar keuze van de challenge initiatiefnemer.
De app meet volledig automatisch en op de achtergrond hoe je reist en vergelijkt dat met jouw challenges. Je hoeft verder niets te doen. Je ritten verschijnen vanzelf. Hierdoor kun je in Reisrewards-app precies zien hoe je de afgelopen tijd hebt gereisd en aan welke challenges je deelneemt.
-
Hoe zit het met privacy in de Reisrewards app?
Reisrewards werkt met een zogenoemde “opt in”, waarbij je op vrijwillige basis toestemming geeft voor het verwerken van je verplaatsingsdata. De verplaatsingsdata worden door onze partner Mobidot b.v. verwerkt en door Mobidot op een veilige, afgeschermde manier bewaard in een Nederlands datacenter. Uiteraard werkt Mobidot volgens de privacyregelgeving (AVG). Je kunt er daarmee op vertrouwen dat op een correcte manier met jouw gegevens wordt omgegaan. Zo worden de persoonlijke meetgegevens alleen voor persoonlijke doelen verzameld en verwerkt. Je hebt zelf de controle over welke ritten worden gemeten. De persoonlijke verplaatsingsgegevens worden verder nooit aan derden verstrekt.
Onze partner weet verwerkt enkel de verplaatsingsdata maar heeft geen inzage in persoonlijk gegevens zoals naam, e-mailadres of postcode. Deze data wordt enkel opgeslagen en verwerkt door ons. Uiteraard werken wij ook volgens de privacyregelgeving (AVG). Je kunt er daarmee op vertrouwen dat op een correcte manier met jouw gegevens wordt omgegaan.
Lees hier de privacyverklaring voor meer informatie.
Downloaden
-
Is mijn telefoon geschikt voor Reisrewards?
De app is geschikt voor toestellen met het besturingssysteem Android (vanaf Android 12) of iOS (vanaf iOS13) telefoons. Je kunt jouw versie van Android of iOS checken via je Telefooninstellingen.
-
Heb je voor Reisrewards een data-abonnement op mijn telefoonabonnement nodig?
Ja. Om jouw ritten goed te kunnen verwerken, stuurt de app regelmatig data naar onze server. Hiervoor is een dataverbinding nodig. Daar waar geen wifi-verbinding mogelijk is, zal via jouw telefoonnetwerk verbinding met het internet worden gemaakt. Daarvoor heb je een data-abonnement nodig.
-
Hoe vind en download ik de Reisrewards-app?
De app is gratis beschikbaar in de Google Play Store en in de Apple App Store. De directe links vind je op deze pagina in de website. Je kunt ook direct naar de Store en zoeken op het woord ‘Reisrewards’ (van App uitgever Mobility Services). Installeer vervolgens de app op je smartphone.
Accountregistratie
-
Hoe kan ik mijn account registreren in de Reisrewards-app?
Klik na het openen van de Reisrewards-app op de knop REGISTREREN. In het scherm dat verschijnt vul je vervolgens jouw e-mailadres en tweemaal een zelfgekozen wachtwoord in. Druk op Volgende en verifieer jouw e-mailadres. Vul vervolgens je persoonlijke gegevens in (naam, postcode en huisnummer). Nu dien je nog akkoord te gaan met de Gebruikersvoorwaarden en Privacy voorwaarden en druk op Volgende.
Doorloop nu de uitleg en als laatste vraagt de app je op een aantal toestemmingen te geven zodat de app automatisch en op de achtergrond je activiteiten kan registreren. Nu is je account gereed en kun je beginnen!
-
Ik werk niet bij een bedrijf, kan ik toch meedoen?
Jazeker, Reisrewards is beschikbaar voor iedereen. Het kan echter zijn dat je andere challenges te zien krijgt als een gebruiker die met een bedrijf meedoet.
-
Ik heb een nieuwe telefoon. Hoe kan ik de app overzetten van mijn oude telefoon naar mijn nieuwe telefoon?
Voer de volgende stappen uit als je de app wilt overzetten van je oude naar je nieuwe telefoon:
1. Controleer op je oude telefoon voor de volledigheid wat je huidige inloggegevens zijn, zodat je zeker weet hoe je straks moet inloggen op je nieuwe telefoon
2. Log uit op de oude telefoon.
3. Installeer de app op de nieuwe telefoon.
4. Log in met dezelfde inloggegevens als de oude telefoon. Je ritregistratie zal daarna weer worden hervat en worden toegevoegd aan je bestaande gegevens.
5. Verwijder de app op de oude telefoon.
GPS
-
Hoe werkt de registratie van mijn gemaakte ritten?
De app herkent op basis van de sensoren in de telefoon (waaronder GPS en de bewegingssensor) wanneer je gaat verplaatsen. Vervolgens verzamelt de app automatisch met een bepaalde frequentie de locatie van jouw telefoon. De app ziet ook wanneer je een verplaatsing eindigt. De verzamelde gegevens worden na afloop van jouw verplaatsing opgestuurd naar de database. In deze veilige omgeving wordt jouw data verwerkt tot een of meerdere sub-ritten met een begin en eindadres, begin- en eindtijd, duur van de rit, snelheid en gebruikte ververmiddel. De ritresultaat wordt vervolgens weer naar de app gestuurd alwaar deze in jouw rittenoverzicht verschijnt.
GPS en wifi zijn noodzakelijk voor het nauwkeurig kunnen registreren van de ritten en moeten dan ook aan staan. Een internetverbinding is nodig om verwerking mogelijk te maken.
-
Kan ik GPS tijdelijk uitzetten?
Het beste is als je GPS aanstaat. De app is zo gemaakt dat de GPS alleen wordt gebruikt als je reist. Zo wordt de batterij optimaal gespaard. Mocht het zijn dat je de GPS liever wel uitzet, vergeet deze dan niet weer in te schakelen wanneer je een rit maakt.
-
Waarom is het nodig om de Locatie permissie op ALTIJD te zetten? Is BIJ GEBRUIK VAN APP niet voldoende?
Nee, bij locatie voorziening moet altijd “Altijd” worden ingesteld. Het is belangrijk voor een goede werking van de app, dat deze ook wanneer de app niet is geopend, automatisch verplaatsingen op de achtergrond kan meten.
Niet of foutief geregistreerde activiteiten
-
De app registreert veel van mijn ritten niet. Hoe kan dat?
Incidenteel kunnen ritten worden gemist. Er kunnen verschillende redenen zijn:
1. De rit lijkt niet geregistreerd, maar dat is gelukkig wel. De rit is echter nog niet zichtbaar in de app. De reden hiervoor is dat de ritten opgestuurd, verwerkt en weer teruggestuurd naar de app moeten worden. Deze verwerking kan enige tijd duren.
2. Een rit kan zijn gemist doordat bijvoorbeeld de batterij leeg is (geraakt), of de telefoon is vergeten mee te nemen.
3. De app heeft niet voldoende nauwkeurigheid kunnen meten doordat bijvoorbeeld GPS en/of tijdens de rit was uitgeschakeld.
4. De app heeft niet voldoende nauwkeurig kunnen meten doordat de ontvangen GPS signalen niet nauwkeurig waren (bijvoorbeeld als gevolg van tunnels, treincoupes etc.)
5. De app heeft niet voldoende metingen kunnen verrichten. Hierdoor kunnen korte ritten (< 300 meter) worden gemist.
-
Hoe lang duurt het voordat ik een rit in de app zie?
Voor 90% van de gevallen is een rit binnen 15 minuten na afloop van de rit zichtbaar in de app. Bij ca 10% van de ritten kan dit langer duren, bijv. wanneer er een slechte internetverbinding is.
Je kunt de gegevens handmatig verversen door het toepassen van ‘pull to refresh’ binnen de app. Dit doe je door in de app bij het rittenoverzicht je vinger over het beeldscherm naar beneden te trekken. Hierdoor wordt de app ververst met de laatste beschikbare gegevens.
-
Hoe kan het dat de ritregistratie opeens is gestopt terwijl er niet op mijn telefoon is aangepast?
Er kunnen verschillende redenen hiervoor zijn:
1. Er is een software update uitgevoerd op jouw telefoon waardoor mogelijk de telefooninstellingen niet (meer) goed staan of gewijzigd zijn. Lees meer over de telefooninstellingen onder aan de FAQ.
2. Er is uitgelogd waardoor er niet meer gemeten wordt.
3. De app is een tijd niet gebruikt en daardoor mogelijk niet meer actief. Daardoor is er op de achtergrond niet meer gemeten.
4. De permissie aan de app om toegang te mogen hebben tot locatievoorzieningen is teruggetrokken. Graag in de app “Altijd” toegang geven tot de locatie, zodat er altijd goed gemeten kan worden.
5. De app is op meerdere toestellen (door elkaar) gebruikt. Bijvoorbeeld tegelijkertijd op een iPhone en een iPad. De app mag op maar 1 apparaat tegelijk geïnstalleerd en gebruikt worden.
6. Er is een zogenaamde powermanager actief. Deze powermanager kan er voor zorgen dat de app geblokkeerd wordt in haar werking. Je zult dan de app moeten toevoegen in de ‘whitelist’ van apps die mogen meten op jouw telefoon.
-
Hoe lang moet ik op een locatie stilstaan zodat deze zeker wordt meegenomen als eindbestemming?
Je moet minimaal 10 minuten op de locatie stilstaan om er zeker van de zijn dat die locatie ook als eindbestemming wordt geregistreerd van jouw rit.
-
Waarom herkent de app soms niet de juiste plaats of route?
De app gebruikt de nieuwste technologie en kennis om automatisch je ritten te registreren. De app moet echter balanceren tussen nauwkeurigheid van registreren en batterijverbruik. Hierdoor kan het voorkomen dat (delen van) de route tussen gemeten punten verkeerd wordt ingevuld. Of dat een plek vlak bij je werkelijke einddoel als bestemming wordt aangezien.
-
Moet ik de app bij problemen opnieuw installeren?
Nee dat is niet nodig. Bekijk eerst de FAQ voor tips of neem contact op met de klantenservice.
Verkeerd vervoermiddel
-
Waarom herkent de app soms niet het juiste gebruikt vervoermiddel
De app gebruikt de nieuwste technologie en kennis om automatisch je ritten te registreren. Soms lukt dat niet of lijken meerdere vervoermogelijkheden even waarschijnlijk. De app kan hierdoor verkeer kiezen.
-
De app heeft niet altijd mijn vervoermiddel goed, wordt dat in de loop van de tijd beter?
De app is zo gemaakt dat het, zo goed mogelijk, jouw gebruikte vervoermiddel automatisch invult. Hiervoor maakt de app onder meer gebruik van de snelheid tijdens jouw rit en jouw route over het wegennet. De app leert van jouw verplaatsingsgedrag. Soms worden ritten door het systeem dan ook later nog gecorrigeerd.
-
Hoe verander ik het type vervoersmiddel bij een activiteit?
Wanneer de activiteit in de app komt te staan, is er de mogelijkheid om het vervoersmiddel te wijzigen. Ga hiervoor naar de activiteit detailpagina en druk op het type vervoersmiddel, er opent nu keuzemenu waar je het gewenste type activiteit kunt invullen.
Telefooninstellingen
-
Algemene instellingen
Om de app goed te laten functioneren is het belangrijk dat de volgende zaken aan staan:
- GPS (locatie) zonder spaarstanden/batterijmodus
- Wifi
- Mobiele data
Voor meer specifieke telefooninstellingen, selecteer hieronder jouw toestel.
Apple iOS
-
Indien iOS 13 of lager is geïnstalleerd op de iPhone
Check de volgende instellingen, als er problemen zijn dat er niet (goed) gemeten wordt:
- Ga naar Telefooninstellingen > Privacy > Locatievoorzieningen > zet deze AAN.
- Ga naar Telefooninstellingen > Privacy > Locatievoorzieningen > kies onze app > kies “Altijd”.
- Ga naar Telefooninstellingen > selecteer onze app > zet Beweging & fitness / Beweging en conditie op AAN.
-
Indien iOS 14 of hoger is geïnstalleerd op de iPhone
Check de volgende instellingen, als er problemen zijn dat er niet (goed) gemeten wordt:
- Ga naar Telefooninstellingen > Privacy > Locatievoorzieningen > zet de optie “Locatievoorzieningen” AAN.
- Ga naar Telefooninstellingen > Privacy > Beweging en conditie > zet de optie “Houd conditie bij” AAN.
- Ga terug naar Telefooninstellingen > kies onze app > geef de app toegang tot: – Locatie > selecteer bij “STA TOEGANG TOT LOCATIE TOE” “Altijd” én zet de instelling “Exacte locatie” AAN. – Beweging en conditie > zet de schakelaar achter “Beweging en conditie” AAN.
- Herstart onze app.
Android op Samsung
-
Indien Android 10 is geïnstalleerd op het Samsung-toestel
Check de volgende instellingen, als er problemen zijn dat er niet (goed) gemeten wordt:
- Ga naar Telefooninstellingen en zoek op de onderstaande trefwoorden door op het vergrootglas rechtsboven te klikken: Zoek op het trefwoord ‘Locatie’, en zorg er voor dat onder ‘Precisie verbeteren’ beide opties ‘Scannen via Wi-Fi’ en ‘Scannen via Bluetooth’ AAN staan. Daarnaast moet ‘Google-locatienauwkeurigheid’ AAN staan. En controleer onder ‘App-machtigingen’ of onze app in het lijstje met ‘ALTIJD TOEGESTAAN’ staat.
- Zoek op het trefwoord ‘Optimali’ en selecteer ‘Batterijverbr. optimalis.’ wat staat voor ‘Batterijverbruik optimalisatie’, en zoek onze app in de lijst met apps, en schakel optimalisatie daarvoor UIT.
- Zoek op het trefwoord ‘Energiestand’ en selecteer ‘Batterij’. Kies onder ‘Energiestand’ de optie ‘Geoptimaliseerd’ en zet ‘Aangepaste spaarstand’ UIT. Kies onder ‘Energiebeheer app’ voor de optie ‘Aanpasbare batterij’ en zet deze UIT, zet ook de optie ‘Ongebruikte apps laten sluimeren’ UIT.
- Zoek op het trefwoord ‘Geheugen’ en selecteer ‘Apps uitsluiten van opschonen’. Kies de optie ‘Apps toevoegen’ en selecteer onze app om deze toe te voegen.
Mochten deze instructies niet hebben geholpen om het meten te verbeteren, check dan de onderstaande uitgebreidere instructies:
- Ga naar Telefooninstellingen > Privacy > Rechtenbeheer > Locatie > kies in de lijst onze app > zet Locatierecht op “Altijd toestaan”.
- Ga naar Telefooninstellingen > Privacy > Rechtenbeheer > Locatie > Wi-Fi en Bluetooth scanning > zet WI-FI scanning en Bluetooth scanning AAN Of: Ga naar Telefooninstellingen > Locatie > Precisie verbeteren > zet Scannen via WI-FI en Scannen via Bluetooth AAN.
- Ga naar Telefooninstellingen > Locatie > Google-locatienauwkeurigheid > zet Locatienauwkeurigheid verbeteren AAN.
- Ga naar Telefooninstellingen > Apps > selecteer drie stippenmenu (rechterbovenhoek) > selecteer Speciale toegang > kies Optimaliseer het batterijgebruik > tik bovenin op de vervolgkeuzepijl en selecteer “Alle apps” > zoek onze app op in de lijst en schakel de optimalisatie UIT.
- Ga naar Telefooninstellingen > Apps > selecteer onze app in de lijst > kies Batterij > zet (indien mogelijk) Achtergrondactiviteit toestaan AAN.
- Ga naar Telefooninstellingen > Apparaatonderhoud > tik rechtsboven op de knop met de 3 verticale puntjes. Kies in het menu “Geavanceerd” en stel in: – Automatische optimalisatie: UITzetten – Autom. opnieuw starten: UITzetten – Instellingen optimaliseren: UITzetten
- Ga naar Telefooninstellingen > Apparaatonderhoud > Batterij > Batterijverbruik > zoek onze app op en zet schakelaar ‘Zet app naar slaapstand’ UIT.
- Veeg vanaf de bovenkant van het scherm naar beneden om Snelle instellingen zichtbaar te maken > klik op Energiestand> zet deze UIT (grijs).
- Indien van toepassing: Ga naar Telefooninstellingen > Apparaatonderhoud > Batterij > Energiestand en stel hier in: – Energiestand: Bij voorkeur “Hoge prestaties” of anders “Geoptimaliseerd”. – Aangepaste spaarstand: UITzetten
- Indien van toepassing: Ga naar Telefooninstellingen > Apparaatonderhoud > Batterij > tik rechtsboven op knop met de 3 verticale puntjes. Kies Instellingen > zet alle opties UIT (behalve de optie Meldingen). Klik op optie Slapende apps en verwijder onze app (of alle apps) in de lijst.
- Ga naar Telefooninstellingen > Apparaatonderhoud > Batterij > Energiebeheer app en stel in: – Aanpasbare batterij: UITzetten – Ongebruikte apps laten sluimeren: UITzetten – Sluimerende/Slapende apps: Verwijder onze app uit deze lijst. – Apps die niet in slaap vallen/sluimeren: Voeg, indien mogelijk, onze app toe aan deze lijst.
- Ga naar Telefooninstellingen > Apparaatonderhoud > Geheugen en stel in: – Apps selecteren om uit te sluiten: Selecteer onze app.
-
Indien Android 11 is geïnstalleerd op het Samsung-toestel
We gaan er vanuit dat je tijdens het inloggen op de app daar alle gevraagde permissies hebt gegeven. Daarnaast is het noodzakelijk om op Samsung devices de volgende instellingen te checken.
- Ga naar Telefooninstellingen en zoek op de onderstaande trefwoorden door op het vergrootglas rechtsboven te klikken: Zoek op het trefwoord ‘Locatie’, en zorg er voor dat onder ‘Precisie verbeteren’ beide opties ‘Scannen via Wi-Fi’ en ‘Scannen via Bluetooth’ AAN staan. Daarnaast moet ‘Locatienauwkeurigheid van Google’ AAN staan. En controleer onder ‘App-machtigingen’ of onze app in het lijstje met ‘ALTIJD TOEGESTAAN’ staat. Meestal is dit al zo, maar dit is een dubbel check.
- Zoek op het trefwoord ‘Optimali’ en selecteer ‘Batterijverbr. optimalis.’ wat blijkbaar staat voor ‘Batterijverbruik optimalisatie’, en zoek onze app in de lijst met alle apps, en schakel optimalisatie daarvoor UIT.
- Ga naar Telefooninstellingen > Batterij en apparaatonderhoud > kies (⁝) menu > Automatische instelling > voer de volgende stappen uit: – Dagelijks autom. optimaliseren: UITzetten – Automatische opnieuw starten op ingestelde tijden: UITzetten – Aangepast spaarstand: UITzetten
- Zoek op het trefwoord ‘Batterij’ en selecteer ‘Batterij’ onder ‘Batterij en apparaatonderhoud’. Zet daar ‘Spaarstand’ UIT. Kies onder ‘Meer batterij-instellingen’ voor ‘Aanpasbare batterij’ en zet deze UIT.
- Zoek op trefwoord ‘sluimeren’ en selecteer ‘Sluimerende apps’. Zet daar ‘Ongebruikte apps lateren sluimeren’ UIT.
- Zoek op het trefwoord ‘Geheugen’ en selecteer ‘Uitgesloten apps’. Klik op het plus-teken rechtsboven en selecteer onze app om deze toe te voegen.
- Ga naar Telefooninstellingen > kies onze app > Voer de volgende stappen uit: – Ga naar ‘Machtigingen’ > ‘Rechten verwijderen als app niet wordt gebruikt’ UITzetten – Ga naar ‘Mobiele gegevens’ > ‘Gegevensgebr. achtergrond’ AANZETTEN.
-
Indien Android 12 is geïnstalleerd op het Samsung-toestel
We gaan er vanuit dat je tijdens het inloggen op de app daar alle gevraagde permissies hebt gegeven. Daarnaast is het noodzakelijk om op Samsung devices de volgende instellingen te checken.
- Ga naar Telefooninstellingen en zoek op de onderstaande trefwoorden door op het vergrootglas rechtsboven te klikken. Zoek op het trefwoord ‘Locatie’: – Selecteer ‘Locatieservices’ > Locatieservices > Locatienauwkeurigheid van Google > zet ‘Locatienauwkeurigheid verbeteren’ AAN.
- Zoek op het trefwoord ‘Batterij’ en selecteer ‘Batterij’ onder ‘Batterij en apparaatonderhoud’. Zet Spaarstand UIT.
- Ga naar Telefooninstellingen > Apps > kies onze app > Machtigingen: – kies Fysieke activiteit > selecteer “Toestaan” – kies Locatie > selecteer “Altijd toestaan” EN zet ‘Exacte locatie gebruiken’ AAN.
- Ga naar Telefooninstellingen > Apps > kies onze app > Batterij > kies ‘Onbeperkt’.
Mochten deze instructies niet hebben geholpen om het meten te verbeteren, check dan de onderstaande uitgebreidere instructies:
- Ga naar Telefooninstellingen > Batterij en apparaatonderhoud > kies (⁝) menu > Automatische instelling > voer de volgende stappen uit: – Dagelijks autom. optimaliseren: UITzetten – Automatische opnieuw starten op ingestelde tijden: UITzetten – Aangepast spaarstand: UITzetten
- Zoek op het trefwoord ‘Batterij’ en selecteer ‘Batterij’ onder ‘Batterij en apparaatonderhoud’. Voer de volgende stap uit: – Ga naar ‘Meer batterij-instellingen’ > ‘Aanpasbare batterij’ UITzetten
- Zoek op het trefwoord ‘Geheugen’ en selecteer ‘Uitgesloten apps’. Klik op het +-teken rechtsboven > selecteer onze app > klik op ‘Toevoegen’.
- Ga naar Telefooninstellingen > Apps > kies onze app > voer de volgende stappen uit: – Wis machtiging bij niet gebruik app: UITzetten – Ga naar ‘Machtigingen’ > ‘Rechten intrekken en ruimte vrijmaken’ UITzetten – Ga naar ‘Mobiele gegevens’ > ‘Gegevensgebr. achtergrond toestaan’ AANzetten.
-
Indien Android 13 is geïnstalleerd op het Samsung-toestel
We gaan er vanuit dat je tijdens het inloggen op de app daar alle gevraagde permissies hebt gegeven. Daarnaast is het noodzakelijk om op Samsung devices de volgende instellingen te checken.
- Ga naar Telefooninstellingen en zoek op de onderstaande trefwoorden door op het vergrootglas rechtsboven te klikken. Zoek op het trefwoord ‘Locatie’: – Selecteer ‘Locatieservices’ > Locatieservices > Locatienauwkeurigheid van Google > zet ‘Locatienauwkeurigheid verbeteren’ AAN.
- Zoek op het trefwoord ‘Batterij’ en selecteer ‘Batterij’ onder ‘Batterij en apparaatonderhoud’. Zet Spaarstand UIT.
- Ga naar Telefooninstellingen > Apps > kies onze app > Machtigingen: – kies Fysieke activiteit > selecteer “Toestaan” – kies Locatie > selecteer “Altijd toestaan” EN zet ‘Exacte locatie gebruiken’ AAN. Veel voorkomende vragen 13 app
- Ga naar Telefooninstellingen > Apps > kies onze app > Batterij > kies ‘Onbeperkt’.
Mochten deze instructies niet hebben geholpen om het meten te verbeteren, check dan de onderstaande uitgebreidere instructies:
- Ga naar Telefooninstellingen > Batterij en apparaatonderhoud > Automatische optimalisatie > zet ‘Opnieuw starten indien nodig’ UIT.
- Zoek op het trefwoord ‘Batterij’ en selecteer ‘Batterij’ onder ‘Batterij en apparaatonderhoud’. Voer de volgende stap uit: – Ga naar ‘Meer batterij-instellingen’ > ‘Aanpasbare batterij’ UITzetten
- Zoek op het trefwoord ‘Geheugen’ en selecteer ‘Uitgesloten apps’. Klik op het +-teken rechtsboven > selecteer onze app > klik op ‘Toevoegen’.
- Ga naar Telefooninstellingen > Apps > kies onze app > voer de volgende stappen uit: – Wis machtiging bij niet gebruik app: UITzetten – Ga naar ‘Machtigingen’ > ‘App-activiteit onderbreken indien niet gebruikt’ UITzetten – Ga naar ‘Mobiele gegevens’ > ‘Gegevensgebr. achtergrond toestaan’ AANzetten.