Probeeraanbod deelvervoer
gemeente Utrecht

Gratis probeertegoed

Heb je van de gemeente Utrecht een uitnodiging ontvangen voor deelname aan het probeeraanbod deelvervoer? Dan heb je nu de kans om vrijblijvend en gratis deelvervoer uit te proberen!

Meld je op deze pagina aan voor gratis probeertegoed. Je kunt dit tegoed gebruiken bij de aangesloten vervoerders.

Direct aanmelden

Waarom een probeeraanbod deelvervoer?

De gemeente Utrecht wil het gebruik van deelvervoer stimuleren onder haar inwoners. Als meer inwoners gebruik maken van dezelfde vervoersmiddelen, vermindert het aantal eigen auto’s en fietsen in de stad. Dit levert ruimte op voor bijvoorbeeld meer groen of speelplekken.

Welke vervoerders doen er mee?

Op dit moment zijn de volgende aanbieders van deelvervoer aangesloten bij het probeeraanbod:

  • TIER deelfiets
  • Cargoroo deelbakfiets
  • Snappcar deelauto
  • Mywheels deelauto

Ga naar de instructiepagina deelvervoer en bekijk wat je precies moet doen tot aan jouw eerste ritje!

Wat zijn de voorwaarden om mee te doen?

Je bent inwoner van de gemeente Utrecht en je voldoet aan de volgende voorwaarden:

  • Je bent per brief uitgenodigd door de gemeente Utrecht om deel te nemen aan het probeeraanbod;
  • Je staat ervoor open om deelvervoer ook echt uit te gaan proberen tijdens jouw deelname;
  • Je bent bereid om een aantal vragenlijsten in te vullen die gaan over jouw ervaring met deelvervoer voor, tijdens en na het probeeraanbod;
  • Indien je van de deelauto gebruik wilt maken, moet je in het bezit zijn van een geldig rijbewijs (B) en voldoe je aan aanvullende criteria (zoals de juiste minimum leeftijd;

Er is ruimte voor een aantal deelnemers. Naast de deelnamecriteria is de volgorde van aanmelding bepalend voor het toelaten van deelnemers.

Bekijk de deelnamevoorwaarden

Hoe werkt het?

  1. Je vult het aanmeldformulier in. Hierin geef je antwoord op enkele vragen over jouw huidige manier van reizen. Ook bestel je alvast jouw vouchers en ga je akkoord met de voorwaarden voor deelname;
  2. Het team van Dumoco dat het project uitvoert controleert binnen 2 werkdagen of jouw aanmelding aan de selectiecriteria voldoet en stuurt een goedkeurings- of afwijzingsmail;
  3. Je ontvangt jouw vouchers binnen 5 werkdagen of als je hebt gekozen voor een later startmoment een week voorafgaand aan de deelnameperiode;
  4. Je downloadt zelf de app van de vervoerder, registreert je in de app en verzilvert daar jouw vouchers;
  5. Je kunt gaan reizen. Eventueel kun je de online instructies raadplegen voor alles dat je moet doen tot aan je eerste ritje.

Veel reisplezier!

Aanmeldformulier probeeraanbod deelvervoer


Veel gestelde vragen

Van welke deelvervoerders kan ik gebruik maken?

Je kunt op dit moment gebruik maken van de deelauto’s van Mywheels en Snappcar de deelfietsen van Tier en de deelbakfiets van Cargoroo. Wij hopen dit aanbod in de toekomst nog verder uit te breiden.

Hoeveel ritten kan ik maken met mijn reistegoed?

Je kunt vouchers ter waarde van € 10,- voor de deel(bak)fiets of € 20,- voor de deelauto bestellen. Afhankelijk van de precieze gebruikskosten van de vervoerder kun je hier 1 of enkele ritten mee maken.

Wat gebeurt er als mijn probeertegoed op is?

Als het reistegoed op is betaal je de rest van de rit(ten) via de gekoppelde betaalwijze bij de vervoerder.

Wat moet ik doen om mijn ontvangen vouchers te verzilveren?

Je registreert je op de normale wijze in de app van de vervoerder. In de app kun je daarna jouw voucher verzilveren. Lees op de pagina gebruiksinstructies hoe het precies werkt.

Waar kan ik de vervoermiddelen vinden in de wijk?

Raadpleeg de website of de app van de vervoerder voor de exacte locatie van de vervoermiddelen. Je kunt op de instructiepagina een overzicht vinden van het werkgebied.

Ik ben al lid bij een deelaanbieder, kan ik ook gebruik maken van het aanbod?

Het aanbod is bedoeld voor mensen die nog geen ervaring hebben met deelaanbieders

Contact opnemen

Bij vragen over het probeeraanbod kun je terecht bij de volgende klantenservices:

Vragen over een vervoermiddel dat je wilt gebruiken, het ontgrendelen van een slot of andere technische vragen:

Klantenservice TIER

Appchat
Support@tier.app.

Klantenservice Snappcar

Contactbutton in de app

Klantenservice Cargoroo

Tel: 0850161444
Mail: support@cargoroo.nl

Klantenservice Mywheels

Via de Mywheelsapp
Mail: support@mywheels.nl

Meer weten over ons?

 

Ben je gebruiker van een van onze Dumoco(+) diensten en heb je een vraag? Stuur dan een e-mail naar klantenservice@dumoco.nl voor de snelste reactie.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Bel ons Mail ons